معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

پاریس پرجمعیت ترین شهر اروپاست. این شهر بزرگ و شلوغ را باید مهد فرهنگ و هنر دانست. شهرت اصلی پاریس برای مد و زیبایی است. اما در کنار همه موارد ذکر شده، پاریس مملو از بناها و جاذبه های تاریخی است. از جمله آنها باید به پل های آن همچون پل های نو، هنرها، شارل دوگول و الکساندر سوم اشاره کرد. هر ساله مسافران و گردشگران فراوانی به شهر پاریس مسافرت و از جاهای مختلف آن دیدن می کنند.

این پل ها نمادی برای فرهنگ غنی و معماری موفق فرانسوی است.

پل الکساندر سوم  -Pont Alexandre III، یکی از بناهای بی نظیر روی رودخانه سن در پاریس است. این پل فقط یک تاق دارد. با همین یک تاق دو طرف رودخانه عرض سن را به یکدیگر وصل کرده است. باید گفت شگفتی و دلیل شهرت پل الکساندر سوم، همین یک تاق است که باعث استحکام پل شده است.

این پل نیز از جمله جاذبه های تاریخی شهر پاریس است.

اطلاعات گردشگری

معماری پل الکساندر سوم،  با دیگر پل ها فرق دارد. نه تنها معماری بلکه از نظر زیبایی نیز این پل منحصربه فرد است. پل الکساندر سوم دو طرف رودخانه سن را به هم وصل می کند و فقط یک تاق برای استحکام پا دارد. این مساله معماری آن را درخور توجه کرده است. نام این پل از نام تزار سوم روسیه برگرفته شده است و جزو زیباترین پل های فرانسه به شمار می رود. طول این بنا حدود 107.5 متر است.

دیواره های پل الکساندر سوم، کنده کاری های زیبایی دارد. در آن مجسمه های مختلف کنده کاری شده اند که بر زیبایی اش افزوده است. این پل که روی سن بنا شده است، دو خیابان شانزه لیزه و invalids را به هم وصل می کند.

این پل به گونه ای ساخته شده است که بیانگر فرهنگ و تمدن غنی کسور فرانسه است. بدنه این پل با کنده کاری ها و مجسمه های زیبا تزئین شده است. ستون های گرانیتی بزرگی حدود 17 متر در دو طرف پل کار گذاشته شده است. طراحی و تزئینات این پل توسط یک نفر انجام نشده است و هنرمندان متفاوتی روی آن کار کرده اند. هر بخش آن توسط فردی متفاوت انجام شده است.

درباره پل الکساندر سوم

پل الکساندر سوم در خلال سال های 1896 تا 1900 میلادی ساخته شده است و در سال 1900 میلادی همزمان با برپایی نمایشگاه جهانی پاریس، افتتاح شد. این پل به منظور شرکت در نمایشگاه به بهترین روش ممکن ساخته شده است. در این پل می توان فرهنگ فرانسه را به خوبی درک کرد. به همین دلیل این پل ارزش بسیاری در فرانسه دارد. هر ساله مسافران بسیاری نیز به این منطقه مسافرت می کنند و زیبایی پل را از نزدیک مشاهده می کنند.

تاریخچه

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، ساخت پل الکساندر سوم در سال 1900 میلادی به پایان رسیده است. یعنی همزمان با برپایی نمایشگاه جهانی پاریس، این پل نیز افتتاح شد.

در این نمایشگاه میلیون ها نفر از جاهای مختلف شرکت کرده بودند. ساخت این پل زیبا حدود 3 سال به طول انجامید و توسط معماران Resal و Alby طراحی و ساخته شده است.

نام محلی

پل الکساندر سوم نام خاص دیگری ندارد و میان محلی ها نیز به همین نام معروف است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاريخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.